WordPress hjemmeside

Siden internettets indtog er det blevet mere og mere almindeligt, at virksomheder promoverer sig selv, deres brand, produkter og services på digitale platforme som hjemmesider, SOME, e-mail kampagner og diverse reklamebannere, videoreklamer og adds. Virksomhederne møder dermed kunderne lige der, hvor de typisk er, nemlig online. Her kan det betragtes som et digitalt visitkort og virksomhedens ansigt ud ad til overfor kunderne, at man har en brugervenlig, troværdig og effektiv hjemmeside.

Hjemmesiden er virksomhedens online ansigt udadtil 

Denne hjemmeside er typisk en af de første platforme, som kunderne besøger for at danne sig et indtryk af virksomhedens brand, produkter og services, og her bliver der hurtigt, ja faktisk på nano sekunder, skabt indtryk af, hvorvidt dette brand er til at stole på, hvordan det adskiller sig positivt fra andre lignende brands og produkter og hvor let tilgængelig virksomheden er overfor kunder og samarbejdspartnere. Det er derfor et vigtigt og helt essentielt markedsføringsgreb at have en troværdig, top professionel og brugervenlig hjemmeside. I denne artikel ser vi derfor nærmere på de aspekter, der indgår i at få og udvikle en hjemmeside via det CMS system, der hedder WordPress. Står man som ny virksomhed eller mere moden og erfaren virksomhed og har brug for at få lavet en ny hjemmeside, er der her masser af inspiration og viden at hente til dette formål. Læs med her og læs også om, hvordan webbureauer kan være vejen frem i markedsføringsjunglen. 

WordPress hjemmeside - Hvad er WordPress hjemmesider?

Hvad er WordPress hjemmesider?

Der er sikkert mange bloggere, der allerede har prøvet kræfter med WordPress hjemmesider, som er et såkaldt “open source blogsystem” og er det system, der håndterer og opretter det indhold, som bloggeren eller hjemmesideindehaveren ønsker. Dette kan også siges med mere tekniske termer, nemlig CMS, der står for “Content Management System”. Det håndterer dit indhold, om man så må sige. Her kan man oveni installere plugins samt skifte temaet. Det er også muligt med dette system at tilføje tags til posterne. Til dem, der ikke er så velbevandrede udi de systemer, der ellers findes på markedet, kan vi bare sige her, at WordPress faktisk er det system i verden, der er mest udbredt. Det er dermed et meget brugervenligt og håndterbart system, som også opererer i mange forskellige lande, på tværs af kulturer og sprog. Netop fordi WordPress hjemmesider er så brugt verden over, har det også udviklet sig til mere end bare et CMS. Det, som de fleste privatpersoner og erhvervsdrivende bruger det til, er nemlig at opbygge og administrere en blog og/eller en hjemmeside. 

Hvorfor bruge WordPress til en hjemmeside?

Selvom der som sagt er mange verden over, der benytter sig af WordPress hjemmesider, kan det stadigvæk godt være uigennemskueligt, hvorfor man skal bruge netop dette system. Der er mange årsager til, at det vil være fordelagtigt, nemt og effektivt for dig som virksomhedsejer at bruge WordPress hjemmesider eller få opbygget din hjemmeside af et webbureau i WordPress og nogle af fordelene er, at det giver et utal, ja faktisk nærmest uanede, muligheder.

Få lige det funktioner, du har behov for

Du kan få lige præcis de funktioner, som du ønsker dig. Her kan man for eksempel nævne landingssiden, som du kan bestemme, om skal have en kontaktformular, så dine kunder kan lave en forespørgsel på et tilbud, en pris på en opgave eller spørge til andre relevante ting vedrørende dine produkter, ydelser eller services eller om du hellere vil have dirigeret kunderne ind på din forside, hvor der står noget om dig og din virksomhed, hvor du måske er dit eget personlige brand såsom psykolog, fysioterapeut, psykoterapeut, ergoterapeut, yogalærer, meditationslærer og så videre. 

Skaber sammenhæng mellem design og brand 

Rent æstetisk kan du også få designet hjemmesiden, så den matcher dit personlige eller faglige brand, så der er en klar sammenhæng mellem udseende og de produkter eller services som du tilbyder dine kunder. Det hele handler om troværdighed og gennemsigtighed og dette fås via en enkelt overskuelig og helhedsorienteret æstetisk designet hjemmeside.

Giver hurtig hjælp fra professionelle

WordPress hjemmesider giver også mange og gode muligheder for at få hjælp fra professionelle designere. Dette betyder, at du aldrig sidder fast med det hele selv, og også kan få hjælp til løbende udfordringer med at håndtere indholdet, lave det om eller udvikle på hjemmesiden. Der er nemlig mange professionelle, der kender WordPress hjemmesider, og dette gør en webbureau også. De kan også hjælpe med designet af wordpress hjemmesiden, og det kan være en stor hjælp, hvis man ikke er så meget inde i WordPress rent teknisk. 

Her kan supporten løbende være lige det, der holder din wordpress hjemmeside godt kørende, og som giver plads til, at du kan ændre indhold og udseende løbende, hvis det passer til din virksomhed, dens udvikling og løbende nye produkter eller services.

Up to date hjemmeside fastholder kunderne 

En hjemmeside skal altid være up to date, hvilket giver en høj grad af troværdighed og brugereffektivitet hos kunderne. Hvis de møder en hjemmeside, der ikke er blevet opdateret i lang tid, vil det straks vække mistanke og gøre, at kunderne måske søger hen til et konkurrerende firma, som er mere up to date med deres nyheder, produkter og aktiviteter. 

Hurtigt at komme i gang med WordPress hjemmeside

Hurtigt at komme i gang med WordPress hjemmeside

Det er desuden meget nemt at komme hurtigt i gang med WordPress hjemmesider, hvilket også sparer en masse tid og giver dig mulighed for straks at kunne være online overfor kunderne. Her er tid mange gange lig med penge og hvis hjemmesiden er lang tid om at komme op at stå, vil man måske miste nogle værdifulde kunderelationer. 

Hvem kan lave en WordPress hjemmeside?

Der er mange internetfirmaer, der tilbyder at lave WordPress hjemmesider, men et firma, der altid er top specialiseret heri, er et webbureau. Denne form for firma er defineret som “et digitalt eller online bureau hvis ekspertise er, at de kan udvikle, både designmæssigt og teknisk, produkter eller services, der er internetbaserede. Der er altså tale om en stor digital palette af services indenfor online services, som et webbureau kan hjælpe med. De kan også yde support til dig, såfremt du bliver i tvivl om noget undervejs, efter hjemmesiden er kommet op at køre. Dette giver en stor tryghed for dig som hjemmesideejer, så du hele tiden har en optimeret og brugervenlig hjemmeside, der ikke står stille. fordi du er rendt ind i et teknisk eller designmæssigt problem, men snarere kan få det fikset hurtigt og effektivt til glæde for både dig og kunderne. 

Brug en søgefunktion samlet et sted til at søge på de bedste webbureauer

Der findes utroligt mange webbureauer i Danmark og her kan webbureauer.dk være en effektiv søgemaskine i forhold til at søge de 120 plus bedste webbureauer samt indhente gode tilbud. Dermed sikrer man sig, at man får et højt anbefalet, top professionelt og erfarent webbureau til at oprette og udvikle din WordPress hjemmeside. Brug også gerne anbefalinger fra andre og søg på Trustpilot, hvor der står anmeldelser og udtalelser om kundernes erfaringer med et konkret webbureau i praksis. disse anbefalinger kan spænde lige fra måden, hvorpå man har den første kontakt med firmaet til deres måde at håndtere ens konkrete problemstilling og over til det færdige produkt/resultat, som man har købt. Disse anbefalinger og anmeldelser giver som regel et godt fingerpraj i forhold til, hvor man skal lægge sin tillid og sine kræfter. Det kan betale sig i længden at lave denne forudgående research, så du ved, hvad du går ind til og får ud af det. 

Hvad koster en WordPress hjemmeside?

Hvad koster en WordPress hjemmeside?

Der er mange forskellige priser på at få lavet en WordPress hjemmeside, men en god tommelfingerregel for at kunne vurdere, om det er en rimelig og markedskonkurrerende pris, er at det koster omkring 10.000 kroner. Det er ofte her, prisen ligger og svinger, plus og minus et godt tilbud eller en kampagne, som det enkelte webbureau har kørende. Der kan også indhentes gode tilbud via webbureauer.dk, hvor det er muligt at få over 100 plus webbureauers tilbud på en online opgave, og dermed er du sikker på, at du får det bedste og billigste tilbud på markedet lige pt. Det kan skabe ro i maven og ro på budgettet, når man ved, at man får det, man ønsker til en god og rimelig pris. Prisen kan også være det, der gør, at du faktisk har råd til at gå den vej i din opstart af firmaet, og her kan et godt tilbud bane vejen hertil. Der kan også ligge løbende support fra webbureauet i prisen, hvilket man skal have afklaret i forhold til valget af webbureau. Dette kan godt gå hen og gøre forskellen i forhold til, hvilket webbureau, du vælger. De kan også tilbyde at give dig løbende support, så du bliver mere og mere selvhjulpen i at drive din hjemmeside selv, hvilket er en stor tilfredsstillelse. WordPress er et meget brugervenligt system, og det er ikke for ingenting, at det er det mest brugte verden over. Derfor behøver man ikke at være en professionel IT haj for at kunne administrere det i længden. Det kræver bare noget introduktion til, hvordan du løbende lægger nyt indhold op og kommunikerer med dine kunder. 

Hvem bruger allerede WordPress til hjemmesider?

Der er mange firmaer, der allerede bruger WordPress til deres hjemmeside. Eftersom det er det mest udbredte CMS system i verden, er der mange både danske og internationale firmaer, der kører med WordPress hjemmesider. Således også både danske og udenlandske bloggere, der løbende skriver på deres blog og lægger nyt indhold ud til deres mange følgere. Her kan følgerne også kommentere på indholdet, hvilket skaber en god dialog mellem dig som blogger eller som virksomhed. Hvis det er en madblog, kan man for eksempel stille spørgsmål til bloggeren om madopskrifternes indhold, tvivl om tilberedning og komme med bud på fremtidige opskrifter, som bloggeren kan prøve kræfter med. Dette er dermed en yderst demokratisk og dialogbaseret måde at drifte sit firma på, hvor kunderne føler, at de har en tæt og personlig relation til bloggeren, der giver noget personligt af sig selv og måske fungerer og arbejder som influencer for et firma. 

WordPress hjemmeside - Hvem bruger allerede WordPress til hjemmesider?

Brug en influencer til at promovere dit firma

Når du har fået skabt en flot hjemmeside og eller en blog i dit firmas navn, er der herfra mange måder at promovere og markedsføre sig på. Nogle laver online kampagner, mens andre lægger adds op på diverse søgemaskiner. En anden og super trendy vej at gå er at indgå et samarbejde med en influencer. Disse mennsker er som regel kendte personer, som mange mennesker kender i forvejen og som de ser op til som en rollemodel. Der er derfor stor chance for, at kunderne allerede i forvejen har positive associationer til og sympati overfor dette menneske. Dette skaber et stort forspring, når du skal promovere dine produkter via denne influencer, fordi kunderne gerne vil efterligne denne kendte persons livsstil og dermed, underbevidst, deres succes her i livet. Hvis denne succes går gennem at bruge de samme produkter, som denne influencer, er er håb endnu og man finder også produkterne mere troværdige, fordi denne influencer dermed siger god for dem, fordi de er blevet en fast integreret del af hverdagsbrugen. 

Sørg for sammenhæng mellem de forskellige online kanaler

Får du oprettet en flot og brugervenlig hjemmeside i WordPress af et webbureau, er det i sig selv en god indgang til at skabe dit online visitkort overfor kunderne. Da meget handler om troværdighed på nettet, skal der ydermere skabes sammenhæng mellem det udtryk og de services eller produkter, som du promoverer på hjemmesiden og så de andre online kanaler, hvor du driver markedsføring. Dette vil sige, at du skal sikre dig, at indholdet på din hjemmeside har samme “tone of voice” som på de SOME, i dine kampagner og i din e-mail markedsføring. Helt konkret er sproget meget vigtigt for, at du rammer i plet hos de relevante målgrupper og bliver opfattet som troværdig og som et firma, man kan identificere sig med. Såfremt du har unge mennesker som målgruppe, skal du skrive i et sprog, der både matcher din virksomheds vision, mission og værdier og samtidig skrive i et ungt sprog, som de unge kan relatere til og se sig selv spejlet i. Har du dermed en hjemmeside, hvor du benytter dig af en bestemt skrivestil, skal denne gå igen på SOME og i dine kampagner. Således bliver der skabt en rød tråd mellem dine kanaler online, hvilket skaber en troværdighed, som vil skabe øgede konverteringer. Få eventuelt webbureauet til at assistere dig med denne tone of voice, så du ved, hvad det handler om. 

Her finder du webbureauer, som arbejder med WordPress: https://webbureauer.dk/kategori/wordpress/

Kommentarer

  • Pt. er der ikke skrevet her...
  • Skriv en kommentar