Når du er klar til at tage din virksomhed online eller give din eksisterende hjemmeside en tiltrængt opfriskning, er det vigtigt at vælge det rigtige webbureau at samarbejde med. Her er tre vigtige faktorer, som du skal huske på, når du evaluerer potentielle webbureauer:
Et webbureau’s portefølje er en af de bedste indikatorer for deres evner, og hvad de kan gøre for din virksomhed. Sørg for at se nærmere på de forskellige og gode hjemmesider, de har bygget, før du træffer din endelige beslutning.
-Funktionalitet: Er hjemmesiderne de har lavet nemme at navigere og bruge? Hvordan er deres UX/UI? Ligner det, at de gjort sig nogle overvejelser omkring brugeroplevelsen?
UX står for “user experience” (brugeroplevelse) Det henviser til, hvordan en person føler sig, når han eller hun bruger et produkt eller en tjeneste
UI står for “brugergrænseflade” Det henviser til den måde, et produkt eller en tjeneste er designet på, og hvor let det er at bruge
UX handler om, hvordan en person føler sig, når han/hun bruger et produkt eller en tjeneste, mens UI handler om produktets eller tjenestens design og brugervenlighed. Begge er vigtige faktorer at overveje, når du vælger et webbureau.
Er teksten velskrevet og engagerende? Hvordan er deres billeder- og infographics?
Ser hjemmesiden moderne og stilfuldt ud? Ligner deres andre webdesign noget á la det I havde forestillet jer?
For at sikre, at dit projekt med hjemmeside forløber gnidningsløst, er det vigtigt at forstå webbureauets proces fra start til slut. De bør være i stand til klart at forklare dig hele deres proces, samt hvad du kan forvente ved hver enkelt delmål i processen.
De bedste webbureauer har en gennemprøvet proces, som de følger for hvert projekt, og som sikrer, at hvert website de bygger, er af højeste kvalitet. Når du overvejer forskellige webbureauer, skal du sørge for at spørge om deres proces, og hvilke skridt de tager for at sikre et vellykket resultat.
Et webbureau er kun lige så godt som det team, der arbejder på dit projekt. Når du overvejer forskellige webbureauer, skal du sørge for at spørge om, hvem der skal arbejde på din hjemmeside, og hvilke kvalifikationer de har.
Det er også en god idé at mødes med teamet personligt (hvis det er muligt) for at få en bedre fornemmelse af deres kommunikationsstil, og om I vil kunne arbejde harmonisk sammen eller ej.
At vælge det rigtige webbureau er afgørende for, at din online tilstedeværelse bliver en succes. Husk disse tre faktorer, når du træffer din beslutning, og du vil være sikker på at finde et webbureau, der passer perfekt til din virksomhed.